در اولین ساعات صبح، حرم امام رضا(ع) غرق در نور و معنویت بود. زائران مشتاق از سراسر ایران خود را به این بارگاه نورانی رسانده بودند تا در فضایی آکنده از عشق و ارادت، با امام هشتم شیعیان راز و نیاز کنند.

ساعت ۸ صبح؛ طنین عطر صلوات خاصه امام رضا(ع) در صحن و سرای رضوی

هر روز صبح، هنگامی که خورشید طلوع می‌کند و شعاع نورش بر گنبد طلایی حرم امام رضا (ع) می‌تابد، شور و حال خاصی در حرم برپا می‌شود.

 زائران از گوشه و کنار ایران و سراسر جهان خود را به این بارگاه نورانی می‌رسانند تا در طلوع آفتاب، با امام هشتم شیعیان راز و نیاز کنند.
 

ساعت ۸ صبح، حرم غرق در نور و نیایش

دقیقا ساعت ۸ صبح، ناگهان سکوت حرم را صدای زنگ ساعت حرم می‌شکند. هشت بار نواخته شدن این ناقوس، خبر از آغاز مراسم صلوات خاصه امام رضا (ع) می‌دهد.

 در این لحظه، تمام زائران، فارغ از هر دغدغه و مشغله‌ای، رو به سوی گنبد و ضریح مقدس می‌ایستند و با دلی سرشار از عشق و ارادت، صلوات خاصه را زمزمه می‌کنند.
 

زمزمه عاشقانه با امام رئوف

هر زائری در این لحظات کوتاه، قصه غصه‌ها و دردهای خود را با امام رئوف در میان می‌گذارد. گویی که امام در مقابلشان ایستاده و با چشمانی مهربان به آنها نگاه می‌کند. اشک در چشمانشان حلقه می‌زند و قلب‌هایشان به دریای بیکران عشق امام وصل می‌شود.
 

همه با هم، یک صدا

و در نهایت، همه زائران با یک صدا، با ذکر "اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی" به امام هشتم شیعیان درود می‌فرستند و از او طلب یاری و شفاعت می‌کنند.

این صحنه‌های زیبا و روح‌نواز، هر روز در حرم امام رضا (ع) تکرار می‌شود و تجلی‌گر عشق و ارادت بی‌حد و مرز مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.
 

حرم امام رضا (ع)، قبله‌گاه عاشقان

حرم امام رضا (ع) تنها یک مکان مذهبی نیست، بلکه قبله‌گاه عاشقانی است که از دور و نزدیک خود را به این بارگاه نورانی می‌رسانند تا در پرتو عنایات امام رئوف، مرهمی بر زخم‌های روح خود بگذارند و از فیض معنویت و آرامش برخوردار شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.